Ce implica o interventie de geometrie roti?
Atunci cand discutam despre o operatie de reglaj directie, aceasta presupune o verificare care se realizeaza prin utilizarea masinariilor de specialitate, printr-un atelier auto de geometrie roti sector 1. Cu ajutorul acestei interventii se verifica directia autovehiculului si unghiul in care anvelopele ating carosabilul. Verificarile este obligatoriu sa fie in conformitate cu caracteristicile oferite de producator.
Unghiurile geometrice care sunt urmarite sunt trei la numar, in termeni specifici fiind cunoscute ca “paralelismul rotilor”. Aceste unghiuri este influentata de mai multi factori, si in cazul fiecarui autoturism va fi nevoie sa se efectueze in mod regulat o interventie pentru reglajul directiei. Unghiurile avute in vedere sunt urmatoarele: de cadere, de fuga si de convergenta.
Cand trebuie sa realizati o operatie de geometrie roti?
Primul semnal care va poate indica ca a aparut o defectiune in ceea ce priveste directia masinii (si ar trebui realizata o verificare a unghiului de fuga sau de cadere) are loc in momentul in care lasati volanul liber si automobilul “trage” intr-o directie. In situati in care autoturismul nu ruleaza in deplasare liniara, cand volanul a fost eliberat, inseamna ca avem de-a face cu o geometrie roti deficitara, si este imperativ sa remediati nefunctionalitatea cat mai repede.
In acest caz nu ar trebui sa mai pierdeti timp pretios, ci sa va programati cat mai curand o vizita la mecanic pentru un reglaj de directie. In clipa in care directia functioneaza deficitar datorita unui unghi de fuga rau, anvelopele si restul componentelor sistemului de directie se vor strica mult mai repede. Mai mult, automobilul nu mai poate fi condus in conditii de siguranta, si va asumati riscul de a face un eveniment rutier.
Urmatoarele situatii pot duce la defectarea sistemului de directie:
- lovirea unei gropi sau trecerea peste o denivelare;
- deplasarea pe portiuni de drum fara asfalt ;
- in urma implicarii intr-un accident rutier, fie si doar o tamponare;
- in urma efectuarii schimbului de anvelope;
- ca urmare a realizarii unei interventii la sistemul de directie sau de suspensie.
Iar urmatoarele semne va dau de veste ca situatii precum cele de mai sus au creat defectiuni:
- sunete ciudate care vin din directia rotilor, indiferent de viteza de deplasare;
- autoturismul vireaza de la sine in lateral chiar daca directia volanului este mentinuta dreapta;
- dupa viraj, pe o portiune dreapta, volanul nu revine in pozitie.
Aceste semnale pe care le manifesta automobilul reprezinta faptul ca trebuie sa verificati o interventie de geometrie roti. De asemenea, chiar daca nu identificati vreunul dintre elementele descrise anterior, totusi e indicat sa realizati verificarea geometriei o data la 10.000 de km.
Este importanta efectuarea unei interventii de geometrie roti?
Mai intai, efectuarea acestei operatiuni va asigura ca aveti posibilitatea de a sofa automobilul in conditii de siguranta. In plus, va permite sa aflati la timp orice posibila defectiune, inainte ca aceasta sa se agraveze. Amintim cateva dintre avantajele realizarii unui reglaj la directie:
- durata de viata a pieselor din angrenajul trenului de rulare creste considerabil;
- va asigura o durata lunga de viata pentru anvelope si nu permit uzura prematura a acestora;
- consumul de combustibil va fi mai scazut ;
- imbunatateste stabilitatea masinii, atat in curbe, cat si cand conduceti cu viteza
In concluzie, este obligatoriu ca fiecare sofer sa faca regulat o verificare la un service de geometrie roti sector 1. Verificarea nu ar trebui sa dureze mai mult de o ora, iar costurile sunt reduse, astfel incat poate fi invocat nici o scuza pentru care sa nu o realizati. De asemenea, avantajele aduse, scaderea uzurii pieselor si deplasarea in conditii de siguranta sunt foarte importante.